wtorek, 10 lutego 2015

Nie jestem "tru" i dobrze mi z tym

Mam znajomych, których bez problemu mogę przydzielić do jakiejś grupy. Tu metal, tam broniacz, otaku, fantastyk, j-rockowiec, gamer, cosplayer ale kiedy w moją stronę pada pytanie: Co lubisz słuchać? Robić w wolnym czasie? Odpowiedź bywa skomplikowana.

 Jaki lubisz gatunek muzyki?

Wydaję mi się, że jest coś takiego w ludziach co powoduje, że krótkie odpowiedzi na temat gustu muzycznego są dobre.
Przykład I
Pyta prawdziwy metal nowo poznanego gościa:
-Czego lubisz słuchać?
-Metalu.
I w tym momencie nasz metal myśli sobie: "spoko koleś", "o, to nasz".

Przykład II
Pyta prawdziwy metal nowo poznanego gościa:
-Czego lubisz słuchać?
-No, zależy. Lubię [nazwa zespołu], [nazwa zespołu], [kolejna nazwa zespołu] no i [jeszcze jedna nazwa zespołu].
-Aha...
W takiej sytuacji nasz metal: a) w ogóle nie zna zespołów, które wymienił gościu.  b) uważa, że nowy znajomy nie jest "tru", bo wszystkie cztery zespoły grają różny gatunek. Przez to maleje w oczach prawdziwego metala.
  To tylko przykłady, które może są lekko przerysowane, ale myślę, że widać na nich mój sposób myślenia.

 Prawdziwy fan mangi i anime
Uważam się za fankę M&A, ponieważ lubię czytać i oglądać te japońskie twory. Niestety niektórzy otaku uważają, że fan powinien lubić tylko klasyki.
Przykład I
-Jakie serie czytałeś czy oglądałeś?
-One Piece, Naruto, Dragon Ball, Akira, Salior Moon, Fairy Tail.
Myśli sobie tru otaku: "o, fajny gość", "prawdziwy fan wie co dobre"

Przykład II
-Jakie serie czytał czy oglądał?
-No.6, Kuroshitsuji, Kuroko no Basket, Durarara, Sekaiichi hatsukoi, Another, Free, K-on.
W tym momencie tru otaku może uznać dziewczynę za sezonowca, wyzwać od głupiej yaoistki i tyle. Bo nasz prawdziwy fan nie doradzi, być może mniej doświadczonej koleżance, ciekawych, nowych serii.
Takie przypadki znam tylko z internetu.

Często miałam duże pretensje do siebie, że nigdzie w 100% nie pasuję, ale ostatnio zdałam sobie sprawę z tego, że to też w jakiś sposób robi ze mnie jeszcze bardziej oryginalna osobę. Cieszę się, że lubię robić wiele rzeczy, słucham co mi się podoba, oglądam co chcę i czytam co chce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz